Tereny na stole bitewnym

Autorskie scenariusze do gry Warmaster
kretus
Cierpliwy pachołek
Posty: 42
Rejestracja: sob sty 07, 2023 12:03 am

Re: Tereny na stole bitewnym

Post autor: kretus »

I koniecznie murki? :)
Wyczuwam szyderstwo ;) murki mile widziane
Getlord
Łajza z podgrodzia
Posty: 9
Rejestracja: ndz sty 08, 2023 11:18 pm

Re: Tereny na stole bitewnym

Post autor: Getlord »

Ja lubie murki bo uzasadniaja odpowiednio obnizone koszty rydwanów i maszyn. Cos za cos
Awatar użytkownika
Vazhyl_Okrutny
Władca Wysokiego Zamku
Posty: 157
Rejestracja: pt sty 06, 2023 6:56 pm

Re: Tereny na stole bitewnym

Post autor: Vazhyl_Okrutny »

kretus pisze: śr sty 25, 2023 8:11 am Wyczuwam szyderstwo
Ależ wodzu, co wódz :)
Z murkami jest problem makietowo-geometryczny, który być może jest przyczyną tego, że tak rzadko są na polu bitwy.
Jeśli murek jest ładny, to ma pewną grubość i wystaje ponad stół.
Skutkiem tego:
a) oddziały walczące przez murek w rzeczywistości są od siebie oddzielone makietą i należałoby ustalić, gdzie jest umowna linia walki - przed murkiem czy za murkiem (np. z punktu widzenia atakującego,
b) jest kłopot z ustawianiem podstawek po ewentualnym pościgu, bo murek w tym przeszkadza, poza tym należy ustalić, z jakiego miejsca liczyć odległość ucieczki/pościgu.
Idealny byłby w takim razie płaski murek o symbolicznej grubości, ale wtedy będzie brzydko wyglądał i zwyczajnie łatwo będzie go przegapić, jak zostanie zastawiony oddziałami.
Oczywiście jakimś tam rozwiązaniem pośrednim jest zdjęcie murku podczas dostawiania oddziałów do walki wręcz, ale kto zapamięta, gdzie go później postawić z powrotem? :)
Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu i stąd biorą się posrane pomysły
ODPOWIEDZ